niedziela, 21 listopada 2010

Przerabianie maski

Dzisiaj z cyklu DIY przerabiamy swoją maską. Silikonowy pasek chciałem zastąpić rzepem oraz pozbyć się plastikowych zapięć. Nie miałem do tych rzeczy zaufania. Jak postanowiłem tak zrobiłem.
Do przeróbki potrzebujemy:
  • maska
  • papier ścierny
  • suwmiarka
  • kombinerki
  • marker
  • śrubokręt płaski
  • nakładka neoprenowa
  • rzep
  • maszyna do szycia lub igła i nici
  • chęci



Zaczynamy od rozbierania maski. Pozbywamy się silikowego paska oraz zapięć. Aby było nam łatwiej pozbyć się zapięcia i nie połamać plastiku do pomocy używamy płaskiego śrubokręta.



Teraz przystępujemy do pomiarów. Wymierzamy tak, aby po zrobieniu prostokąta z drutu końce nie wyskoczyły nam z zaczepu. U mnie wyszło, że drut ma mieć 9,5cm długości. Przed zamontowaniem drutu zarabiamy końce na okrągło, aby nie kaleczyły.


Drut łatwiej nam będzie wygiąć przy użyciu kombinerek, lub imadła, którego nie posiadam. Po wygięciu i założeniu na maskę wygląda jak na poniższym zdjęciu. Zalecam cierpliwość i delikatność przy tej czynności.


Teraz przystępujemy do przygotowania nowego paska. Bierzemy odpowiedniej długości pasek rzepu i przeciągamy go przez nakładkę neoprenową. Na końcach doszywamy po drugiej części rzepu, zwracając przy tym uwagę na to, aby po złożeniu paska rzep nam się scalił.



Całość zajęła mi około 1,5 godziny.Teraz możemy się cieszyć starą nową maską. :D


Za pomoc dziękuję małemu "pomagierowi".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz